Instalacja SDK Flutter na systemie operacyjnym macOS wiąże się z wykonaniem kilku bardzo istotnych kroków, które postaram się opisać po kolei z moim komentarzem. Należy jednak pamiętać, że nowsze wersje narzędzi mogą wymagać trochę innych kroków instalacji, dlatego też odsyłam do zawsze aktualne...

Nie tak dawno opisywałem metodę Future.wait() języka Dart (wpis znajduje się tutaj), dzięki której możemy zoptymalizować działania asynchroniczne. Oczywiście JavaScript niczym nie ustępuje Dartowi i aplikacje pisane w React Native również mogą wykorzystywać tego rodzaju funkcję, która zw...

Bardzo często podczas pisania wszelkiego rodzaju aplikacji, nie tylko tych mobilnych, spotkamy się z sytuacją, gdy w jednym momencie musimy wykonać kilka zadań, które zajmują dłuższy czas. Najczęściej dochodzi do takiej sytuacji, w przypadku pobierania danych z kilku endpointów API w jednej chwili,...

4 grudnia 2018 roku miała miejsce sprawa bardzo ważna z punktu widzenia programowania na urządzenia mobilne. Google ogłosiło pierwszą stabilną wersję frameworka Flutter pod numerem 1.0, który służy do tworzenia aplikacji mobilnych na platformy Android oraz iOS (w przyszłości również Fuchsia...

Tworzenie aplikacji mobilnych od jakiegoś już czasu jest coraz szybsze i mniej kosztowne. Na rynku pojawiły się różne frameworki, które pozwalają pisać aplikacje na różne platformy przy wykorzystaniu jednego kodu. Istnieją frameworki hybrydowe, które pozwalają przy pomocy znajomości HTML, CSS or...